Publicat de: miculftiriadi | August 5, 2011

asta e România

Când Victor (Jalbă) n-are ce face, îmi trimite câte un link. Sigur, testarea prostiei naționale n-are nevoie de sondaje. E vizibilă cu ochiul liber. N-am extins răfuielile de pe alte site-uri (destule, mai ales cu scriitori locali, zero talent, minus cât vreți vizibilitate). Dar aici e altceva. Fătuca asta, informată până-n dinți (are bani de cărți – oare pentru ea sau face niște comisioane?), cu acces la net, cu putere de sinteză, civism și tot ce vreți, dă un exemplu de cum e țara portocalie. Trec peste faza cu instituția (de parcă o firmă privată e pe strada respectivei dudui și-ar trebui să-i dea socoteala pentru cum bate vântul din fața porții când ea sparge semințe la intrare și-i vin-vai!- cojile în obraz). Amuzant mi s-a părut cum un_cristian (pr sau așa ceva) devine exponențial pentru o minte frumoasă ca a respectivei în țara lui Băsescu. Pentru informarea documentatei rockerițe (comentariul e pe un forum metalist, altă distracție, nu insist, mă distrează mulți dintre rockerașii aștia la mâna a cincea, o spune unu care de bine de rău are ceva tangențe cu istoria asta muzicală, dar treacă/meargă), una din puținele realizări ale subsemnatului e că nici măcar o dată nu l-a votat pe președintele său (și au fost destule ocazii).

Acum, e simplu. Decât să știu că individa asta ne-ar putea cumpăra cărțile, mai bine le-aș retrage de pe piață și le-aș feri de amprenta unui personaj atât de informat și de bine intenționat, încât dă sfaturi și exemple despre ce-nseamnă industria editorială. Cenzură! (poate striga un retardat, fie și cu grație). Nu, mândro, igienă. Spală-te pe dinți înainte să deschizi gura și pe urmă grăiește.

Cum nu cred că e în stare să numească 5 edituri (cu-atât mai puțin editori), cum cred că e încă la vârsta primului vot (și ăla cu probleme), am să mă limitez la un Morții Mă-tii scurt, fără dedicație. Cartea, firește. Autopromovarea, cum ar zice.

Dacă-i veți recunoaște poza, spuneți-i că e reușită. La interior mai trebuie lucrat. Doar că acolo n-ajunge photoshop-ul. Și nici documentarea de vară.

Și textul:

„pai da, ca asa merge treaba in Romania lui Basescu: intri intr-o institutie, oricare ar fi ea, si folosesti fondurile de acolo pentru autoafirmare. Uitati, inca un exemplu (deoarece vara asta am avut timp sa frunzaresc internetul si chiar bani sa-mi cumpar ceva carti) este un personaj numit un_cristian care e redactor (sau pr sau asa ceva)la editura Casa de Pariuri Literare si care, desigur, afirma in interviu in Egophobia cit de exigenta e editura lor si cite manuscrise au respins ei DAR, care, desigur,isi publica la edituira respectiva propria carte…ei, ia ghiciti, romanul „Mortii-matii” (nu vreau ban, ca asa e titlul). Asta e Romania.”

Din fericire, suntem extrem de exigenți. E clar că un eventual manuscris al geniului din fotografie iese din discuție. Nu din oftică (uite, m-a atacat, o pedepsim). Ci pentru că nu vreau concurență la mine-n curte. De ce să public o carte mai bună decât a mea? Nu e mai corect s-o trimitem repejor (cu sau fără șut, un brânci e întotdeauna util) în altă ogradă, la edituri la care editorii nu-și scot cărți (să le numărăm?, oare știe să numere, dacă edituri nu prea știe?). Deci, da,avem o problemă în țara în care se frunzărește internetul. Nu ne legăm la cap cu proști. Sau, să vorbesc în nume propriu. Îmi pierd vremea cu proști (că tre să le răspund), dar cam atât.

Ah, să nu uit, cu ce culoare credeți că e scris numele revoltatei? Să-mi șterg ochelarii, mi se pare că e prea amuzant ce văd…

P.S. Un amic mă compătimește: „ai lipici la proști” (și dă să-mi facă o listă pe care să mi-o lipească pe perete, ca să nu mă mai enervez citindu-le numele. Are dreptate, de vreo trei ani parcă s-a descărcat mașina. Dar mă liniștesc repede. Nu se lipește oricum de mine indiferența. Merită și proștii atenție, nu?) Așa că, pardon, n-am lipici, am arici!

Responses

  1. desi io nu am citit-o, ma intreb, duduia alinutza o fi apucat s-o citeasca pana sa posteteze „intemperiile” alea?

  2. Curat prostie nationala… Cristian, gresesti insa: nu e vorba despre o adolescenta intarziata ci despre… un tanar de vreo 32 de ani care se crede, nici mai mult nici mai putin, decat viitorul literaturii romane. Numele lui este Francisc Ormeny, un scriitoras local de pe langa Timisoara sau Cluj, cu un blog cultural pe care il crede cea mai de seama revista literara a anilor 2010+. Acest individ foloseste diferite nick-uri pe diferite forumuri (el este alinutza12, dupa cum s-a dat singur in vileag pe site-ul unde ai fost si tu mentionat), pentru a ataca la modul jegos tot ceea ce inseamna scriitori tineri vizibili, la ora actuala. Creatiile lui, in schimb, arata cam asa: http://www.waterytimes.com/arhiva/nr2/proza.html (fragmentul „Constipatia si fetele”) iar incercarile poetice, cam asa: http://egophobia.ro/?p=1193
    Altfel, este clar ca omului nimeni nu-i ajunge cu prajina la nas. Desi, nu stiu de ce cineva ar avea ceva de cautat pe acolo 🙂
    Intotdeauna, genul asta de latratori asta stiu, asta fac. Nu trebuie sa-i arunci vreun os, ci sa-l lasi sa moara de foame pe marginea drumului.
    Soricelul de biblioteca, I.H.

    • M-asteptam sa fie un frustrat, cu aere literare. Am ajuns total intamplator sa-i citesc aberatiile, dar, fireste, nu pot sa nu taxez prostia in stare pura. mai ales una cu plete. (ca-ntre rockeri, vorb-aia). ei, e cu atat mai penibil cu cat un pretins cunoscator se foloseste de asemenea tertipuri.

  3. ce faci, curajosule, croitoraşule cel viteaz, ştergi mesajele. Bă juma de, eşti mai prost ca moneda de 5 bani. Tocmai de-asta ieşi în pizda mă-ti, în faţă, ca lindenii. Stai dracului în conserva ta de peşte prin curul râmelor pe care le idolatrizezi. Asta e, eşti prost!

    • Ma-tii e cu doi i, analfabet cu mucii-n fasolea literara. Poate ai curajul sa-ti dai si mecla, ca sa ne vedem si la fata. Nu te grabi, ne gasim curand, o sa-mi fac timp pentru viteji ca tine, abia astept sa vad cum te vei caca in pantaloni in fata unei jumatati stricate de mar. Hai, ca am treaba si vad ca intri greu la net, probabil esti vreun geniu care nici nu stie sa tasteze si comentezi pe diverse pagini, ceea ce spune ca habar nu ai sa folosesti un blog, deci esti un frustrat semidoct, care foloseste netul cu ora prin cine stie ce loc public (te gasesc, stai linistit), un smac inca mirositor din epoci de Cantarea Romaniei, nefamiliarizat cu minima conventie: cand comentezi pe un blog, nu-ti imprastii raspunsurile ca diareea, pe varii pagini, le postezi in acelasi loc, ca sa se inteleaga ceva. E ca si cum ai bori simultan, daca-ti poti imagina asta. Varsa totul intr-o singura pagina, cretinule, sau pune pe cineva sa-ti arate, daca nu pricepi ca nu se face sa pui un comentariu aici si altele, in legatura, cine stie pe unde. Acum sunt ocupat, ganganie, dar imi voi face timp sa te-ntalnesc, stai linistit, o sa ai o surpriza la momentul potrivit. Pana nu-ti dai mecla (broscoi, avorton, treaba ta), nu discut cu stan v stan. Asuma-ti un rol, putregaiule, nu face pe cocosul anonim, ca asta se cheama ca esti o cacareaza din multele de pe drum. Si mie nu-mi place sa calc in cacareze, oricat s-ar crede ele de parfumate. Hai, curaj, ca de-aia ti-a dat ma-ta sa sugi lapte de sconcs. iesiti la vedere, daca tot faceti pe coiosii, fetitelor de la Apaca, daca tot e sa facem bal cu prosti ca voi, macar sa aducem si public, sa va vada meclele. Vreti show, hai sa facem show, venim la prosti, dar sa stim la cine venim, nu asa, ne miscam curul ca sa ne intalnim cu sperietori fara identitate. Si stan v stan, daca nu intelege mingiuta ta sparta din creier, asta e blogul meu, fac ce vreau pe el, pricepi, cumetre? Daca nu vreau sa-ti aud pasii pe-aici, nu ti-i las. In loc sa zici mersi ca ti-am afisat din laturi, mai faci si pe durul. Da-te-n sloboz de idiot! Vezi ca port si ochelari, poate ai ceva si despre asta de zis. Afla, cacatule, ca daca ajungem sa ne vedem, tu vei sta la nivelul meu, de juma, vorba unor cretini ca tine, nu eu o sa-mi pun scara ca sa urc in podul prostiei. Si asta inseamna c-o sa cam stai in genunchi, ca sa ne-ntelegem. O sa am grija sa faci asta, tine bine minte la mosu. Pana nu te identifici, nu avem ce discuta. Dupa, schimbam foaia. O sa ai ce citi. Direct pe frunte. Gata, ca v-am bagat prea mult in seamna, moluste de provincie literara. Si retarzilor, in afara de aspect fizic, atac la familie si alte semne de lipsa de creier, mai gasiti ceva? Poate am si un var negru? Poate am si o sora vrajitoare? Traiti in evul mediu si vreti sa intelegeti de ce n-aveti nicio treaba cu literatura? Pai discutati, vitejilor, pe text, nu pe inchipuiri si pe unghia de la piciorul stang. Chiar vreti sa va bag familiile-n rahat? Bai, papitoilor, ganditi-va de doua ori inainte sa continuati sa va stergeti la cur cu mana. Nu e greu sa va aflu si numele si tot neamul din subordine si sa va fac de 5 bani, vorba cretinului de mai sus. Aveti ceva, luati-va de mine, ca eu spun – cand e cazul- ca XXX e o nulitate literara. NULITATE LITERARA, nu ca om. Nu ma intereseaza daca are -iau la intamplare- oxiuri, limba crestata, inel in cur si belciug in nas, nici daca e copil de flori sau din canal. Spun ca, dpdv literar poate fi un exponent al scriitorului local imbuitat si fara valoare. Ce-mi veniti cu porcarii si glume de boschet? Atat ati invatat in rahatul de viata pe care l-ati trait degeaba? Ma intereseaza pe mine viata de armasar inchipuit a lui cutarica? Sau ca ar strange bani pentru o schimbare de sex? Sau ca l-ar fi prins nevasta luandu-si-o la laba acum nu stiu cati ani prin bucatarie in timp ce se uita la imperecherea unor maidanezi? Sau ca l-ar fi dezvirginat o femeie de 90 de ani? Astea-s miselii, de care nu m-as folosi. Ma intereseaza pe mine cine l-a fatat si in ce grajd/cotet a vazut lumina zilei? Cate cosuri are pe fund si de cand i-a murit barbatia? Nu ma intereseaza speculatiile/fanteziile/atacurile la persoana. Ma intereseaza strict ca e o nulitate literara. Atat si nimic mai mult. Stop joc, copilasi, nu ma-ntaratati, n-as vrea sa-mi reglez jetul pana va spal pe ochisori, daca veti continua cu ricoseuri. O sa ma interesez putin de voi in lunile urmatoare si poate facem o intalnire. Asa, ca de la jumatate la intreg. Sa reglam niste treburi, vorb-aia, ca vad ca sunteti duri si atacati la persoana. Ceea ce eu, idiotilor, nu fac decat provocat, pentru ca, va repet ca la prostii de top, nu ma intereseaza persoana (nu ma indoiesc ca sunteti toti niste atarnatori, aproape fetite, singuri v-ati dat de gol), ci doar ce face respectiva persoana in literatura. Adica-mi permit sa critic obiectul muncii, nu subiectul care se screme s-o faca. Dar sa identific locul de postare intai si pe urma mai vorbim. Curajosule care esti, intreaba si tu in stanga si-n dreapta, si vei afla ca se poate. O sa dau de tine, indiferent de unde postezi. Asumati-va, in pana mea ceva, daca tot va credeti smecheri! Cine sunteti, cu ce va legitimati si ce argumente aveti, nu cati cm are bata care va cade in cap pt ca sunteti prea prosti sa faceti un pas in spate. Oare cum e sa fii mai prost decat o moneda? (nu am logica pt asa ceva, e ceva f profund, fara indoiala).

  4. Nu te mai opări, băieţel. Dă în continuare limbi în curul lui nicu manole de la şefia breaslei tale, fă proiecte din alea cu morţii-mătiiiii cu jde mii de i. Nu-ţi convine sintagma cu mă-ta? Tu ai venit cu ea pe lume. Bă pulică, lasă literatura în pace, şterge-te de muci la cur şi căcat la nas. Nu mai ameninţa că ne speriiii, devenim cu toţiii nişte speriaţi din cauza demenţei tale. Prostia ta insistentă e similară cu moartea. De ce dracului te agiţi aşa de intens, de ce suferi, e greu de înţeles. Numai de la copilărie ţi se poate trage…


Lasă un răspuns

Categorii

